– Mi fogta meg az autóversenyzésben?
– Tizennégy éves koromban kezdtem el hobbiszinten gokartozni és szimulátorozni. Amellett, hogy megtetszett és rendkívül élveztem, elég jó eredményeket értem el – mondta Wágner Tamás. – Szóval úgy gondoltam, hogy esetleg lehetne ezzel valamit kezdeni, és szerettem volna előrelépni. Ezután egyre többet gyakoroltam, a szimulátor játékokon több pályán is előkelő eredményt értem el, majd felvettem a kapcsolatot néhány formula autós csapattal.
– Most harmincéves, nem lehet azzal vádolni, hogy nem kitartó.
– Az autósport mellett természetesen civil munkám is van, és végig amellett, önerőből űztem a hobbimat. Szerény költségvetésből, de annál nagyobb lelkesedéssel. Közben pedig próbáltam szponzorokat szerezni, kevés sikerrel. Aztán néhány évvel ezelőtt végül egy csapat megadta a lehetőséget, hogy tesztelhessem az autójukat. A visszajelzések nagyon pozitívak voltak, de sajnos akkor sem lettek meg az anyagiak.
– Eszerint nem elég a tehetség ebben a sportban?
– Egyáltalán nem, rengeteg pénz kell hozzá. Több olyan magyar versenyzőt is ismerek, akik hihetetlenül tehetségesek, mégis megragadtak egy szinten. Vidékiként meg pláne nehéz, nem nagyon van olyan támogató, aki beállna mögénk.
– Ugyan Forma–1-es pilóta már nem lesz, de a kitartás csak meghozta a gyümölcsét.
– Így van, idén ősztől a HF Racing Team lehetőséget adott arra, hogy vezethessem az autójukat. Úgy néz ki, beváltam, s ma már a csapat büszke tagjának mondhatom magam. Jövőre pedig már hivatalosan is a Formula Renault 2000 osztály bajnokságának tesztpilótája leszek.
– Mi a feladata tesztpilótaként?
– Mindenre oda kell figyelni. Jó pár dolgot meg kell tanulni az autóról, hogy miután mentem vele, tudjam, mit kell mondani a szerelőknek. Persze az sem hátrány, ha magam is tisztában vagyok a beállításokkal. Még csak főleg megfigyelő státuszban vagyok, de jövőre élesben tesztelhetek a versenynapok előtt.
– A jövőben esetleg kilépne ebből a szerepből?
– Egyelőre szeretném minél jobban megismerni az autót, és igyekszem megtanulni az összes pályát. Aztán ha úgy látja a csapat, hogy megvan hozzá a tehetségem, akkor 2020-ban versenyzőként kezdeném meg az idényt. Hatalmas álmom egy magyar bajnoki cím.
Öt verseny van
A Formula Renault 2000 osztályában 2000 köbcentis, 210 lóerős, 440 kilós, Formula–3-as karosszériás autókkal versenyeznek. Egy idényben öt versenyhétvégét tartanak, amiken két futamot rendeznek. Kivéve az utolsót, amire a Hungaroringen kerül sor – ott háromfordulós a verseny.