A Promocodex International Srl, az Európában a promóciós kódok területén tevékenykedő cég egy tanulmányt adott ki, ami szintén foglalkozik az online vásárlások és az elektronikus kereskedelem statisztikájával. A koronavírus okozta lezárás drasztikusan megváltoztatta azon magyarok szokásait, akik bizonyos módon kénytelenek fogyasztási cikkeket vásárolni az internetről.
Úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem világát nem érinti ez a súlyos vészhelyzet, sőt, valójában egyre növekszik: az otthon maradni kénytelen emberek többet vásárolnak az interneten, mint a városi bevásárlóközpontokban és üzletekben.
Az internetes rendelés – amellett, hogy kényelmesebb és biztonságosabb – más előnnyel is jár a promóciós kódoknak köszönhetően, mivel egy betűkből és számokból álló kuponnal kedvezményeket kapunk. Ilyen kuponokat az online boltnál vagy egy specializált, kuponkódokkal foglalkozó oldalaknál találhatunk.
Az elektronikus kereskedelem növekedése és a fizikai üzletek bezárása a magyar városokban.
Az elmúlt években ez a tendencia megerősítette az e-kereskedelem növekedését Magyarországon és a fizikai üzletek forgalmának csökkenését. A fő magyar statisztikai
csatornák adatai szerint az élelmiszeriparban 70%-ot meghaladó növekedésről beszélnek, míg számos online oldal átlagos növekedése 30% körül van.
De van egy negatív tényező is: például az e-jegyekkel kapcsolatos e-kereskedelem területen, ami bizonyos értelemben magába foglalja a turizmust és a szabadtéri programokat
is, a mozgás szabadságának csökkentése nagymértékű forgalom csökkenést eredményezett, és súlyos károkat okozott az ágazat vállalkozásai számára.
Mindenesetre a magyarok határozottan értékelik az e-kereskedelem érdemeit, amelyek a gazdasági válsághoz hasonló időszakban lehetővé teszik az emberek számára, hogy
olcsóbb termékeket szerezzenek (az ár összehasonlításnak is köszönhetően), és kényelmesen megrendeléseket kapjanak otthon.
Kedvezmény kódos weboldalak: a legnagyobb szövetségeseink a spórolásnál.
Ezeken az oldalakon kerülnek elhelyezésre a promóciós kódok, amelyek minden bizonnyal az emberek megtakarításának legfontosabb részét alkotják, és amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerű kattintással elérjük a kedvezményt a betűkből és számokból álló kupon beillesztése segítségével.
A kedvezménykód weboldalaknak jól megalapozott története van: 2008-ban, a másodlagos jelzálogkölcsönök által kiváltott nemzetközi gazdasági válsággal összefüggésben létrehozták az első utalványkódokkal és egyéb szolgáltatásokkal foglalkozó portálokat, mint pl. a Groupon, ami azért jött létre, hogy embereken segítsenek és növeljék több vállalkozás (kis- és közepes méretű szolgáltató cégek) láthatóságát, akik új ügyfeleket kerestek a legalacsonyabb áron.
Csakúgy, mint ebben az időszakban, és még inkább a korlátozások miatt a felhasználók ésszerű áron keresnek termékeket és fogyasztási cikkeket. Ebben a helyzetben azonban még inkább megfigyelhető a szükséges termékek keresése, a hasznos termékek vásárlása helyett. Ebben a helyzetben előfordul, hogy az emberek inkább olyan szükséges és alapvető dolgokat vásárolnak, mint például élelmiszer, háztartási és egészségügyi termékek, személyes higiénia és gyógyszerek, valamint a gyermekeknek szánt termékek és ruházat.
Promóciós típusok: kedvezményes kódok, általános ajánlatok és pénzvisszafizetés.
Sokféle megtakarítás létezik a felhasználók számára, amelyeket az online bevásárló üzletek és a kupon-webhelyek kínálnak.
Ebben a részben elmagyarázzuk, melyek a legnépszerűbb kedvezményes vásárlási módszerek a neten.
Promóciós kódok (kedvezményes kupon)
Ezek a virtuális kuponok (alfanumerikus kódok, betűkből és számokból állnak). Ezeket a kódokat gyakran az online áruház generálja és háromféle módon biztosítják a
felhasználóknak: az online áruház weboldalának kezdőlapján, hírleveleken vagy dedikált kedvezménykód portálokon keresztül (pl. https://www.kuponkod.org/).
Általános ajánlatok
Az általános promóciókhoz nincs szükség kedvezménykód használatára a kosárban. A kupon általában már benne van a kosárban, más esetekben a tételeket már a forrásnál
kedvezményesen árusítják. Példák az általános ajánlatokra: ingyenes szállítás a minimális összeg felett, százalékos engedmény az első megrendelésnél, időszakos leárazás egyes
termékekre vagy bizonyos termékkategóriákra.
Pénzvisszafizetés
A pénz-visszafizetés egy innovatív megtakarítási módszer a felhasználó számára. Néhány dedikált webhely az online üzletekkel fenntartott különleges partnerség révén a jövedelmük százalékát kínálja az ügyfél számára a promócióhoz. Ezt az összeget rendszeresen jóváírják az ügyfél számláján a cashback oldalon, és nagyon gyakran elektronikus
pénztárcákon keresztül adományozzák, mint például a Paypal, a Sofort vagy a Revolut.