A politikus elmondta: a kormánytöbbség az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottságának szerdai ülésén leszavazta azokat a módosító javaslatokat, amelyeket az ellenzék nyújtott be a jövő évi költségvetéshez a környezetvédelmi, természetvédelmi célok erősítése érdekében.
Értékelése szerint így jövőre is folytatódik a környezet- és természetvédelem számára az a lejtmenet, amire még 2010-ben állította a kormány ezt a területet. Akkor ugyanis – indokolt – megszűnt az önálló környezetvédelmi minisztérium, és azóta is folyamatosan gyengíti a kormányzat a környezetvédelmi hatósági rendszert és a nemzeti parkok szerepét. Megjegyezte: ez nem véletlen, hanem azért történik, hogy biztosíthassák a multicégek nagy beruházásaihoz szükséges zöldfelületet.
Kiemelte: a jövő évi költségvetésben olyan alapvető problémák megoldására nem lesz forrás, mint a levegő tisztaságának ügye, hiszen az Országos Levegőterhelés-csökkentési Program végrehajtására mindössze 90 millió forint áll rendelkezésre, miközben a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. például 800 millió forintos működési támogatást kap.
Hozzátette: az LMP azt sem tudja elfogadni, hogy a „kínai érdeket szolgáló” Budapest-Belgrád vasútvonalra 63 milliárd forintot szán a kormány jövőre, míg a közösségi közlekedés összehangolására csak 450 millió, a közúthálózat fenntartására pedig 96 milliárd forint áll majd rendelkezésre. Schmuck Erzsébet kifogásolta a paksi bővítésre szánt milliárdokat, viszont hiányolta a forrásokat az azbesztmentesítésből és a lakossági energiahatékonysági programokból is.
Az LMP szakpolitikusa pártja nevében arra kérte fel a miniszterelnököt, hogy német mintára hozzon létre klímakabinetet a kormányon belül. Ez a kabinet az LMP elképzelése szerint a tárcák közötti koordinációval foglalkozna, illetve elkészítené és benyújtaná az Országgyűlésnek a klímatörvény tervezetét.