Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára beszédében elmondta, nagyon fontosnak tartják a diákok fogyasztóvédelemre való nevelését, ugyanakkor szeretnék elérni, hogy a fiataloknál egyfajta szűrő alakuljon ki azzal kapcsolatban, hogy mi az, amire tényleg szükségük van, és mi az, amire nincs. A címet azok az intézmények kaphatják meg, amelyek intézkedéseikkel hozzájárulnak a diákok fogyasztóvédelmi ismereteinek növeléséhez, tudatos vásárlói magatartás kialakításához.
Mint elhangzott, a pályázat célja, hogy elősegítse a diákok fogyasztóvédelmi tudásának megalapozását, amelynek a mindennapi élet során is nagy hasznát vehetik. Az intézmény nagy figyelmet fordít a tanulók körében a felelős internet használatra, figyelembe véve a fogyasztói szokásokat az online térben. Madaras Zoltán, a Baranya Megyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke kiemelte, számára külön öröm, hogy a pályázati anyagba bekerült az e-kereskedelem oktatása is.
Az internetes vásárlásnál az idősek már megfizették a tanulópénzt. Azonban most erről kaphatnak tájékoztatást a fiatalok, amivel sok pénzt spórolhatnak meg, ez pedig véleménye szerint az első lépés a tudatos vásárlóvá váláshoz.
Páva Zsolt, Pécs polgármestere köszöntőjében hangsúlyozta, sokat változtak a fogyasztói szokások az elmúlt évek alatt.
– Régen, ha valami tönkrement, mesteremberrel megjavíttattuk. Ma már ha valami elromlik, kidobjuk és veszünk helyette másikat. Az is egyfajta tudatosság lenne, ha ezeket az eszközöket inkább megjavíttatnánk és nem a kukába dobnánk – mondta Páva Zsolt.
Megdolgoztak az elismerésért
Dobrás Éva, a Kodály Zoltán Kollégium vezetője köszöntőbeszédében elmondta, nagyon büszkék arra, hogy az országban harmadikként érdemelték ki ezt a címet.
– Az intézmény számára nem új a fogyasztói tudatosságra nevelés, hisz pedagógiai programban kiemelt feladatként határoztuk meg a környezeti nevelést. Három éve elnyerte az ÖKO iskola címet. A környezettudatosságra nevelés nem csak a foglalkozásokon jelenik meg, törekszünk arra, hogy a környezeti kultúra erősítése a diákok hétköznapi életvitelében is jelen legyen. Immár harmadik éve rendezzük meg nagy sikerrel a megyei középiskolák kollégiumai számára az ÖKOLI 3 fordulós vetélkedőt. A feladatok összeállításánál az elméleti feladatok mellett nagy hangsúlyt kapnak a környezettudat gyakorlati megvalósulására vonatkozó kreatív feladatok – hangsúlyozta Dobrás Éva.