Jelenleg is zajlik az idei felújítások előkészítése, a tervezési, közbeszerzési eljárásokat folytatják le a Magyar Közút Zrt. szakemberei, ezt követően indulhatnak el a kivitelezési munkák. Tavaly év végén a kormány arról határozott, hogy 2019-ben és 2020-ban a Magyar Falu Program keretében országosan 50-50 milliárd forint értékben indulhassanak el új útfelújítási programok. Ennek részeként a magyarsarlósi, a berkesdi és az óbányai bekötőút felújítása, valamint Pécsvárad és Pereked, Sátorhely és Villány, Nagynyárád és Bóly, Mekényes és Mágocs, Szebény és Himesháza, Szigetvár és Drávafok, Magyarszék és Bodolyabér, valamint a Oroszló és Szentlőrinc közötti összekötő út egyes szakaszai újulhatnak meg, összesen több mint 20 kilométer hosszan.
Pécs területét érintően az egyik korábbi program részeként az 57-es főút (Kanizsai Dorottya és Maléter Pál utak) és az 58-as főút (Siklósi és II. János Pál utak) csomópontjának, valamint a Tv-toronyhoz vezető út első – 4,3 kilométer hosszan vezető – szakaszának teljes felújítása valósul meg.
– A minden évben előre meghatározott üzemeltetési keretből 2019-ben terveink szerint a 6-os főút Pécs átkelési szakaszán a József Attila– Alsómalom–Siklósi út–Somogyi Béla utca csomópontja és a Liszt Ferenc utcai csomópont között a nyugati oldalon lévő négy forgalmi sáv burkolatának felújítása történik meg, valamint az Árkád déli bejárójával szemben a 6-os főút déli oldalán található betonburkolatú autóbuszöböl, valamint a Komlói úton a Kőrös utca nyugati oldalán az autóbuszöböl felújítására kerülhet sor – tájékoztatott a Magyar Közút Zrt. Tavaly a kátyúzási munkákon felül az utóbbi évek legnagyobb útfelújítási programjait indították el, melynek során csaknem ezer kilométernyi útfelújítás valósulhatott meg.
Tavasztól végzik a tartósabb kátyúzást
A lokális burkolatjavítási munkákat akkor tudja a közútkezelő elvégezni, ha tartósan száraz az időjárás és a hőmérséklet 0 fok felett van.
Novembertől márciusig alapvetően speciális kátyúzóanyagot használnak, egyes kiemelt útszakaszokon pedig korlátozottan télen is végeznek tartósabb, meleg aszfaltos javításokat. Hozzátették, a forgalmasabb útszakaszokon található hibák javítása elsőbbséget élvez, első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül a mellékutakon avatkoznak be a szakemberek. A tartósabb és hatékonyabb burkolatjavítási munkák elvégzésére – az aszfaltkeverő üzemek beindulását követően – tavasztól őszig van lehetőség, a teljes körű felújítások is ebben az időszakban valósulhatnak meg.