Mind az albérlet, mind a lakásárak nagyon magasak a megyeszékhelyen. Pécsen átlagosan százezer forint körül lehet kivenni egy lakást, sok esetben erre még a rezsi költsége is rájön. Ha fel is bukkan egy-egy kedvezőbb ajánlat, az nagyon hamar el is kel. Nem véletlenül mondják tehát, hogy a pécsi albérleteket a külföldi egyetemisták pénztárcájához igazítják. A lakásárak sem sokkal kecsegtetőbbek, még a másfél szobás panellakások sincsenek tízmillió forint alatt, innen pedig csak felfelé mennek az árak.
Ezzel szemben a megyeszékhelyhez közeli városokban már jobb a helyzet. Komlón például már hatvanezer forintért is kínálnak kétszobás albérletet, ha pedig vásárolni szeretnénk egy ugyanilyen ingatlant, akkor is több millió forinttal olcsóbb, mint Pécsen. De ugyanez a helyzet Szentlőrincen vagy éppen Pécsváradon is. Éppen ezért sokan döntenek úgy, hogy ezekbe a városokba költöznek, hiszen onnan kényelmesen eljuthatnak Pécsre, anyagilag mégis kedvezőbben járnak. Egyik olvasónk, egy pécsi fiatalember is Komlón vett lakást, mert ez még a mindennapos utazással együtt is olcsóbb megoldás volt számára.
– Természetesen Pécsen is néztem lakásokat, de azokat elég drágának találtam – mesélte lapunknak. – Aztán a környező településeken is keresni kezdtem hasonló felszereltségű ingatlanokat, így esett a választásom Komlóra. Minden nap onnan járok be dolgozni, de ez nem jelent gondot.
Tapasztalatai szerint tehát a lakhatás annyival olcsóbb ott, hogy ha ehhez még az útiköltséget – a benzin vagy adott esetben a tömegközlekedés árát – is hozzávesszük, akkor is jobban jön ki az ingázással.
A menetidő sem jelent problémát
Ha anyagilag jobban meg is éri a Pécshez közeli településeken akár albérletet kivenni, akár ingatlan vásárolni, felmerülhet azért a kérdés, hogy az ingázás a két város között időben mennyi problémát okoz. Olvasónk erről is megosztotta a tapasztalatait.
– Komló 16-17 kilométerre van Pécstől, én pedig a Budai Vám környékére járok dolgozni – tudtuk meg tőle. – Nagyjából tehát annyi idő alatt jutok el a munkahelyemre, mint ha például Uránvárosból szeretnék eljutni oda, és az egész városon át kellene autóznom.
A tömegközlekedéssel is hasonló a helyzet, a járatok sűrűn indulnak, a menetidő pedig bő fél óra, amit sokszor egy helyi járaton is meg kell tenni, ha a város másik végébe szeretnénk eljutni.