Mint korábban beszámoltunk róla, az új évadra vonatkozó 207 millió forintos központi és önkormányzati támogatáscsökkenés miatt Rázga Miklós úgy döntött, nem folytatja igazgatói tevékenységét. Ugyanakkor van pécsi jelentkező a pozícióra: Lipics Zsolt színművész ügyvezetőként, Vidákovics Szláven művészeti vezetővel tervezi a közös munkát, az operatagozat irányítására pedig Gulyás Dénest kérnék fel.
Lipics Zsolt, aki 22 éve dolgozik a teátrumban, lapunknak úgy fogalmazott: „A Pécsi Nemzeti Színház a pécsieké, ezért „pécsiek Pécsért” jelszóval a mintegy harmincéves pécsi kötődésű színházvezetési hagyományokat vinnénk tovább, miután személyes tapasztalatok alapján jól ismerjük a baranyai közönség igényeit. A cél a társulat összetartása és erősítése, a 125 év alatt kialakult és megszokott polgári népszínház színvonalas működtetése.” Lapunk társulati érdeklődésére az is kiderült, hogy a színművészek körében a legnagyobb támogatottságot ez a csapat élvezi.
Talán a legnagyobb vetélytársat a pályázók közül egy pesti team jelenti Komáromi Györgynek, a Radnóti Színház gazdasági igazgatójának vezetésével. Komáromi György igazi rutinos színházi szakember, s mellette egy művészeti tanács tevékenykedne Bérczes László (Az Ördögkatlan fesztiválok főszervezője, több sikeres POSZT-ra jutott darab rendezője) vezetésével. A prózai tagozatot Benkó Bence és Fábián Péter (K2 Színház) irányítanák, az operatagozatot pedig Göttinger Pál.
A szakember a pályázati kiírással összhangban menedzserszemléletű színházat ígér, erős fiatalos szállal. Szó nincs alternatív vonalról – tette hozzá –, egy beérett lendületes fiatal társaság kőszínházban szeretné megméretni magát népszínházi törekvésekkel, a pécsi társulattal újragondolva a Pécsi Nemzeti Színházat.
A harmadik biztos pályázó Bodor Johanna koreográfus és Keszthelyi Kinga dramaturg, ugyancsak elismert színházi szakemberek – őket egyelőre nem sikerült személyesen megszólítanunk. Bodor Johanna a Győri Balett tagja volt Markó Iván társulatában, majd a Szegedi Balett szólótáncosa, aztán az évek során a legkülönbözőbb produkcióknak 140 koreográfiát alkotott, a hazai tánctanításban pedig új módszereket dolgozott ki. Keszthelyi Kinga ugyanakkor dramaturgként olyan pécsi előadásokban ténykedett, mint például a Mágnás Miska, Jaj, Carmela!, Amadeus, A vágy villamosa, vagy a Panthera.
Másokról is beszél a közönség
Szeptember végéig még mások is bejelentkezhetnek, a pécsi közönség például két nevet gyakran felvet. Moravetz Leventét (korábban már pályázott erre a posztra) a rendező-színész-produkcióvezetőt, akit megkérdeztünk, miként látja a helyzetet. Ő úgy fogalmazott, hogy több nagyszabású előadása is járja az országot, de rengeteg lekötöttsége van Pécsett is, mindemellett amennyiben a város kapacitálja, akkor elképzelhető, hogy megpályázza a pozíciót. Továbbá Nagy Viktor rendezőt említették többen, az utóbbi időszakban olyan darabokat rendezett Pécsett, mint A muzsika hangja, a Balfácánt vacsorára, az Oliver!, vagy a most következő Kőműves Kelemen. Ő úgy összegzett, első körben biztosan nem fog pályázni, amennyiben azonban az nem lesz eredményes, akkor elgondolkodik a folytatáson.