Tavaly mintegy 43 millió forinttal járult hozzá az állam a mohácsi kompközlekedés fenntartásához, azonban a támogatás ellenére is csak veszteségesen üzemeltethető a révátkelés. Ahhoz, hogy ez ne így legyen, a tarifák igen jelentős emelésére lett volna szükség, ám azt a lakosság nem tudná megfizetni, ezért csak a pénzromlás mértékével nőttek januártól a jegy- és bérletárak.
Az ágazat az állami támogatás dacára is veszteséges többek között azért, mert folyamatosan csökken a révátkelés forgalma (példának okáért: 2013-ban 172.029 személyjegyet értékesítettek, míg ezzel szemben idén várhatóan mintegy 141 ezret), ezért a jegyekből is kevesebb a bevétele a szolgáltatást végző Városgazdálkodási és Révhajózási Nonprofit Kft.-nek. A mohácsiak többsége bérlettel veszi igénybe a szolgáltatást, ami jóval olcsóbb, mintha minden átkelésnél jegyet váltanának. A kompközlekedés fenntartása viszont – mindaddig, amíg nem készül el a már tervezés alatt álló híd – nem lehet kérdéses, az nemcsak helyi, hanem országos érdek is, hisz a Duna jobb partján lévő 56-os és 57-es számú főutakat köti össze a bal parton haladó 51-es számú főúttal.
Évente emelkedett a juttatás mértéke
2013-ban huszonhat, majd évente harmincmillió forinttal támogatta az állam a mohácsi komp üzemeltetését, két éve 35 millió forint érkezett erre a célra, tavaly pedig már 43 millió 163 ezer forintot utaltak át a feladat ellátására. A most közzétett pályázati eredményekből kiderül, hogy idén 55 millió 500 ezer forintra számíthat Mohács. A szolgáltató veszteségeinek csökkentése érdekében 2012-ben még országgyűlési képviselőként Szekó József, Mohács polgármestere két képviselőtársával közösen jegyezte azt a sikeresnek bizonyult indítványt, hogy az állam vállaljon szerepet a kompátkeléssel járó kiadásokhoz.