A Facebookon osztotta meg Lázár János miniszteri biztos kedden azt a videót, amelyben beszámolt Orbán Viktorral való találkozásáról.
– Jó reggelt, Elnök Úr, hoztam egy tervet, ezt szeretnénk megépíteni – ezzel a mondattal indította a látogatást, majd az elképzelést részletezve kifejtette, szerinte meg kell teremteni a közvetlen vasúti összeköttetést Nagyvárad, Debrecen, Szeged, Szabadka, Baja és Pécs között.
Lázár János a találkozót követően azt közölte, a javaslat a kormány elé kerül, s a mintegy hatszáz kilométer hosszú, 800 milliárd forintba kerülő terv 8-10 év alatt megvalósítható.
Hargitai János, a mohácsi választókerület kereszténydemokrata képviselője Lázár János bejegyzéséhez kommentet írt, érvelése lényege szerint a vasútvonalnak Mohácsot is érintenie kell, jelesül úgy, hogy a városnál építendő Duna-híd vasúti híd is legyen.
Reggeli kávé a Miniszterelnöknél
500 kilométernyi vasútfejlesztésre tettem ma javaslatot Miniszterelnök úrnak! Ezt a déli vasútvonalat a következő 8-10 évben szeretnénk megvalósítani. Vajon mit szólnak ehhez a déli határ mellett élők?
Közzétette: Lázár János hivatalos oldala – 2019. március 19., kedd
Lapunknak nyilatkozva a nemzeti oldal képviselője kifejtette, gyakorlatig egy olyan vonalhálózat építéséről van szó, ami a Trianon előtt is létezett, ennek a mai viszonyok szerinti visszaépítése sokat javítana a déli országrész versenyképességén.
Hozzátette, Mohácson, a határkikötő mellett közforgalmú kikötő és dunai híd épiíésének előkészületei folyamatban vannak, éppen ezért megfontolásra ajánlja a tervezett vasútnak a mohácsi hídon történő vezetésének vizsgálatát is.
Úgy véli, ez jobban szolgálná az érdekeinket, a hármashatár (magyar-horvát-szerb) magyar oldalának erősítésével. A Bácsalmás -Mohács-Villány -Pécs útvonal Eszék irányába is nagyobb gazdaságfejlesztési lehetőségeket nyitna meg.
Azt pedig már mi tesszük hozzá: hogy mindezzel Mohács előtt páratlan fejlődési lehetőségek nyílnának meg, hiszen vasúti, közúti, s hajózási központtá válna egy csapásra, s mindebből Pécs és egész Baranya is profitálhatna.