A tervek szerint 2020 elején már forgalomba állnak azok az elektromos buszok, amelyek a régebbi, kevésbé környezetkímélő járműveket váltják majd fel. A témában csütörtökön délelőtt tartottak sajtótájékoztatót a pécsi városházán. Páva Zsolt polgármester elmondta, a városvezetés évek óta készült arra, hogy az elektromos buszos közlekedést bevezessék Pécsen.
A BYD Autoval, a kínai alapítású, elektromos buszokat is fejlesztő céggel a város két éve kezdte meg az együttműködést. A most megvalósuló, 1,7 milliárd forintos, százszázalékos állami támogatásból megvalósuló projekt eredménye a buszbeszerzés és a Tüke Busz Zrt.-nél szükséges telephelyfejlesztés.
A Pécsre érkező 10 elektromos busz egyenként 64 utas szállítására alkalmas, a járművek légkondicionáltak, és egy töltéssel 300 kilométert képesek megtenni. A városvezetés távlati célja, hogy ezeken a költség- és környezetkímélő járműveken felül a jövőben további e-buszokat szerezzenek be és a teljes pécsi buszflottát lecseréljék ilyen modern elektromos járművekre.
A buszvásárlásáról szóló szerződést a sajtótájékoztató után Páva Zsolt és Javier Contijoch, a BYD Europe értékesítési alelnöke írta alá.
Öt éve Pécsen teszteltek buszokat
Javier Contijoch kitért arra, hogy cégük jelenleg a világ legnagyobb elektromos buszokat gyártó vállalata, évente több mint 50 ezer buszt szállítanak a föld szinte minden pontjára. A BYD Europe értékesítési alelnöke elmondta, büszkék arra, hogy Pécsen mutathatják be első vidéki elektromos buszflottájukat.
Egyébként a cég öt éve terjeszkedik Európában, és az első busztesztjüket pont Pécsen tartották 2013-ban. Ennek a tesztnek köszönhetően válhatott a vállalat a népszerűvé a skandináv országokban. A pécsi próbaüzem után kezdtek el gyárakat létesíteni Európa szerte, így Magyarországon is. A cégnek 2017-ben nyílt összeszerelő üzeme Komáromban.