Mint elmondta, nem érti, miért kell kivágni ezeket a fákat. Kíváncsi volt arra, hogy mi indokolta a fák kivágását a vegetációs időszakban, és hogy telepítenek-e új csemetéket a helyükre.
Lapunk megkereste a Magyar Közút Nonprofit Zrt. sajtóosztályát. Közölték, Baranyában a hetvenes években zajló faültetési program keretében az utak mellett nagy mennyiségű nemes nyárfát ültettek. Mint megemlítették, ezek a fák mára pusztán méretüknél fogva is komoly kockázatot jelenthetnek a közlekedőknek, ezért az 5801-es Pécs-vajszlói összekötő úton ezeket a fákat vágták ki, mely munkálatok közlekedésbiztonsági célt szolgálnak.
Mint a közút sajtóosztálya lapunknak elmondta, a nyárfák állami tulajdonban vannak, és azokat nem társaságuk munkatársai vágják ki. A szaktevékenységgel foglalkozó vállalkozó egy meghatározott eljárásrend szerint végzi ezt a munkát, a kitermelésükre így sor kerülhet akár a vegetációs időszakban és azon kívül is. Baranya megyében Illocska és Drávaiványi térségében tartják még közlekedésbiztonsági szempontból leginkább indokoltnak a nyárfák kitermelését.
Hozzátették, hogy a megyében kezelt közúthálózat környezetében ütemezetten telepít új cserjéket a társaságuk, természetesen figyelve arra, hogy azok összhangban legyenek a közlekedésbiztonsági elvárásokkal, így például nagy törzsátmérővel rendelkező fákat útburkolat közelébe nem telepítenek.
Újakat ültetnek
Amint arról lapunk is beszámolt, tavaly mintegy százhetven fát (zömében nyárfát) vágtak ki az 57-es főút Kozármisleny és Szederkény közötti útszakaszon. A fakivágást akkor a Magyar Közút Nonprofit Zrt. sajtóosztálya azzal indokolta, hogy a 2017-es viharokban a fák megsérültek vagy elöregedtek, és ezért váltak balesetveszélyessé. Akkor azt ígérték, hogy helyükre masszívabb, a szélsőséges időjárásnak ellenállóbb fákat telepítenek.