Dr. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, a program egyik alapítója köszöntötte tegnap a Pécsi Tudományegyetemen azokat az általános iskolás gyermekeket, akik a Tanítsunk Magyarországért Program keretén belül laptopot vehettek át az ABC Alapítvány felajánlásának köszönhetően. Az országban összesen 95 tanuló kapott ilyen eszközt, s közülük 26 gyerek számára internet-hozzáférést is biztosít a program, szintén az alapítvány jóvoltából, a Vodafone-nal kialakított együttműködés keretében.
Az államtitkár beszédében a kezdeményezésről, a digitális ismeretek fontosságáról beszélt. Elmondta, a program létrehozásával az volt a céljuk, hogy a hátrányos helyzetű településen élő gyerekek az egyetemista mentorok segítségével megismerjék a továbbtanulási lehetőségeket, a későbbi munkalehetőségeket, s nem utolsó sorban a számukra elérhető kikapcsolódási lehetőségeket is.
– A koronavírus-járvány kapcsán elrendelt veszélyhelyzet megnehezítette a személyes kapcsolattartást, mert át kellett állni a digitális oktatásra. Ez viszonylag jól sikerült, ám 95 mentorált esetében nehézséget jelentett a digitális eszközhöz való hozzáférés. Ezért döntöttünk úgy, hogy partnereket keresünk ahhoz, hogy minden, a programban résztvevő gyerek hozzájusson a laptopokhoz.
Ezután György László, dr. Miseta Attilával, a PTE rektorával együtt adta át a diákoknak a készülékeket, és a hozzájuk tartozó laptoptáskákat. A gyerekek örömmel vették át az eszközöket, majd a protokolláris esemény végeztével a mentorok segítségével beüzemelték és kipróbálták őket.
A PTE a kezdetektől a résztvevők között
A társadalmi felzárkózást és érzékenyítést célzó Tanítsunk Magyarországért Program 2018 decemberében indult el, a Pécsi Tudományegyetem már a kezdetek óta részt vesz benne. A kezdeményezés célcsoportját a kistelepülésen élő általános iskolás tanulók képezik. A melléjük szegődő mentorok feladata, hogy megmutassák nekik a településen túli világ izgalmait és lehetőségeit – az állatkertet, a múzeumot, a középiskolákat, a vállalkozásokat, hogy lássák, hányféle foglalkozásból, hányféle jövőből választhatnak.