Ma reggel közöltük egyik olvasónk levelét, amelyben a sorok írója arról panaszkodik, hogy még mindig nem megoldott a csekkek otthoni befizetése bankkártyával.
Íme a társaság válasza:
„A Baranya megyei hírportálon olvastuk panaszát, amelyre ezúton válaszolunk.
Megértjük aggodalmát, ugyanakkor biztosítjuk, hogy a Magyar Posta számos intézkedést hozott a veszélyhelyzet kihirdetése óta, melyek mindegyike a fertőzésveszély kockázatát hivatott csökkenteni. Csak néhányat említve ezek közül: a postákon munkatársaink védőfelszerelésben fogadják az ügyfeleket, az ügyféltérben csak annyian vannak, ahány pult működik, a több postán műanyag elválasztó paravánt szereltünk fel, a csekkek befizetése Pécsett minden postán lehetséges bankkártyával, így közvetlen érintkezés nélkül megoldható a postai ügyintézés.
Ahogy a panaszában is említette, a csekkek befizetése a kézbesítőknél nem lehetséges. Ennek több oka is van. Ezek közül kiemelnénk, hogy a kézbesítőnek ebben az esetben további eszközöket kellene egésznap magával vinnie, hogy ezt a tevékenységet elvégezhesse, ami jelentős terhelést jelentene számára. Emellett megugrana a személyes találkozások száma a kézbesítők és az ügyfelek között, és ezzel párhuzamosan a fertőzésveszély is drasztikusan megemelkedne a postai munkatársaknál, és így közvetve az ügyfeleinknél is. Miközben folyamatosan igyekszünk ezen személyes kontaktusok számát mérsékelni.
Javasoljuk, hogy a csekkbefizetést elsőbbségi kezeléssel vegye igénybe, a nyitást követő első órában ugyanis munkatársaink előre veszik a 60 év feletti ügyfeleket a kiszolgálásban. Ha továbbra is inkább otthon maradna, akkor megoldás lehet a Posta iCsekk applikációjának használata. Ezzel az alkalmazással külön díj nélkül befizetheti QR-kóddal ellátott csekkjeit, csak egy okostelefon és egy bankkártya szükséges hozzá. Ha jár önhöz fiatalabb rokon vagy segítő, bizonyára meg tudja mutatni a használatát.
A Magyar Posta az önkormányzatokkal minden esetben egyeztet, ha felmerül egy-egy probléma, nehézség.
Arra azonban sem jogszabály nem ad lehetőséget, sem a technikai feltételek nem adottak, hogy csekkeket otthonukban kézbesítőnél fizessék be ügyfeleink, erre az iCsekk a megoldás.
Megértését köszönjük.”