A Nemzeti Adó- és Vámhivatal pécsi központi ügyfélszolgálatán is elkerülhető a várakozás, ha az ügyfél előre foglal időpontot vagy tájékozódik az optimális ügyfélfogadási időszakokról.
Mindkét lehetőség elérhető a hivatal honlapján, az alábbi útvonalakon: https://nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa, https://nav.gov.hu/nav/igazgatosagok/baranya/ugyfelszolgalatok
Időpontfoglalás esetén az ügyfélnek először ki kell választania, hogy melyik központi ügyfélszolgálaton kíván ügyet intézni, majd meg kell adnia az intézendő ügy típusát, ezután választhatja ki a számára kedvező szabad ügyintézési időpontot. Nem csak saját ügyben van mód az előzetes időpontfoglalásra, hanem a meghatalmazottként, képviselőként eljárók is élhetnek a lehetőséggel. Ha az időpontfoglaláskor az ügyfél megadja e-mail-címét, elektronikus visszaigazolást kap a foglalás részletes adatairól.
Szintén elérhetők a hivatal honlapján azok az adatok, amelyek tájékoztatást adnak arról, hogy a központi ügyfélszolgálatokon mennyi az átlagos várakozási idő. Ügyintézés előtt érdemes megtekinteni ezeket az adatokat, hiszen így az optimális időszakokban gyorsabban és hatékonyabban intézhetők az adózási ügyek.
Egy másik, az ügyfeleket érintő könnyítésről is tájékoztatott a Nemzeti Adó és Vámhivatal. Eszerint az adóazonosító jelről szóló igazolás minden esetben helyettesíti az adókártyát. A részletekről szólva úgy tájékoztattak, hogy adóazonosító jelről szóló igazolást állít ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal azoknak, akik adókártyájuk megrongálódása vagy elvesztése, illetve névváltozás miatt új kártyát igényelnek. Ideiglenes adóigazolványt adateltérés esetén kaphatnak az ügyfelek. Ezek a közokiratok az egyes eljárásokban (például hitelfelvételnél) mindaddig hatósági bizonyítványként, illetve hatósági igazolványként helyettesítik az új adókártyát, amíg az meg nem érkezik a kérelmező részére.
Az újdonságok mindkét esetben az ügyfelek kényelmét, az adóügyek gyors és hatékony intézését szolgálják a hivatal részéről.