Közleményük szerint a hat regionális közlekedési központ beolvadása után csaknem 19 ezer dolgozóval
Magyarország harmadik legtöbb munkavállalóját foglalkoztató állami társaság jön létre,
a munkavállalókat és munkahelyeiket nem érinti az egyesülés.
Hónapok óta tartó előkészítő munka után történik meg az egyesülés, a hat regionális közlekedési központ jogutódlás útján beolvad a Volánbusz Zrt.-be. Ezzel nem ér véget az integrációs folyamat, amelynek lebonyolításával a társaság elnök-vezérigazgatóját, Dávid Ilonát bízták meg. A következő időszakban meg kell oldani egyebek mellett a területileg eltérő tevékenységek, informatikai rendszerek összehangolását, a párhuzamosságok megszüntetését, a szakterületek működésének egységesítését – írják a tájékoztatóban.
A közlemény idézi Bártfai-Mager Andreát, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, aki hangsúlyozta: az integrációs folyamat végére egy szakmailag jól felkészült,
az utazási és a megrendelői igényekhez jobban igazodó, hatékonyabban működő és gazdálkodó, versenyképes közlekedési vállalat jön létre,
amely nem csak pozíciójának megtartására törekszik, hanem képes új piacok felé is nyitni.
Az egyesülési folyamat sem a menetrendre, sem az utazási tarifákra nincs hatással,
ugyanakkor az országos szolgáltatási lefedettséggel rendelkező társaság
egységesebb és egyben magasabb színvonalú szolgáltatást tud majd nyújtani az utazóknak.
A közlemény szerint az integráció a munkavállalók többségénél a napi feladatokat tekintve semmilyen változást nem okoz, hosszú távon viszont számos előnnyel jár, mert a Volánbusz Zrt. az új szervezeti keretek között erősebb, stabilabb hátteret és kiszámíthatóbb munkahelyet biztosít a dolgozóknak. A folyamat az érintett szakszervezetek, érdekképviseletek teljes körű bevonása, tájékoztatása mellett zajlik.
A tulajdonosi szándék szerint az integráció elősegíti a piacnyitásra történő felkészülést, hozzájárul a szolgáltatási színvonal növeléséhez, amelynek köszönhetően az állami társaság sikeresebben vehet részt a helyközi autóbuszos közszolgáltatási feladatok ellátására kiírandó pályázatokon, valamint hatékonyabban bonyolíthatja le az eszköz-, anyag- és járműbeszerzéseket – olvasható a közleményben.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) csütörtökön közölte, hogy a 2012-ben megkezdett folyamat kedvezően befolyásolta az utódszervezetek működését és gazdálkodását,
megszűntek a párhuzamosságok, átláthatóbbá váltak a folyamatok 2013 és 2017 között.
Az infrastruktúrafejlesztések a közlekedést is javították, de hozzátették, hogy a járműpark átlagéletkora csak kis mértékben csökkent, és a környezetterhelési mutatók, valamint a kötelezettségvállalások sem az elvárásoknak megfelelően alakultak.
Az ÁSZ úgy értékelte, hogy az átalakítás a hiányosságok ellenére is kedvező folyamat, ezért annak folytatását szorgalmazták a korábbi jelentésükben is.
Borítókép: Helyközi autóbuszukra váró utasok sora a Volánbusz Újpest-Városkapu autóbusz-végállomásán.