Elmondta, hogy a szeptemberben alakult szövetség fő feladatának tekinti az iparág szakmai érdekeinek hazai és nemzetközi képviseletét, az edukációt, javaslataikkal a szabályozó hatóságok támogatását, a fenntartható fejlődés elősegítését, az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztésében való részvételt.
Kiemelte, a szövetség stratégiája három pillért – edukáció és környezet, együttműködés, élhető környezet – tartalmaz.
Pukler Gábor kifejtette, a szabályozás és a kialakult gyakorlat összhangját szeretnék elérni.
Kezdeményezni fogják egyebek közt a mobilitási eszközök otthontöltési feltételeinek kialakítását, a teljeskörű és átlátható elszámolhatóság megteremtését, például az elektromos autóhasználati költségek elszámolhatóságának biztosítását. Piackutatást végeznek a jelenleg használt eszközök és a későbbi mobilitási igények feltérképzésére, országos bemutatókat, témaheteket szerveznek az alternatív közlekedés fontosságáról – mondta a szövetség elnöke.
Pukler Gábor rámutatott arra, hogy a szervezet a következő három évben olyan kulcsfontosságú fejlesztéseken dolgozik majd, mint az elektromos jármű töltőhálózat országos lefedettségének előmozdítása, a kapcsolódó töltési rendszerek átjárhatósága, vagy a közösségi közlekedést kiegészítő utolsó kilométeres megoldások elterjesztése, a járműmegosztó szolgáltatások elterjedésének és szabályozottságának elősegítése. Céljuk az is, hogy az elektromosautó-vezetés beépüljön a járművezetői oktatásba – mondta a szövetség elnöke.
A Jövő Mobilitása Szövetség – a Fenntartható és Innovatív közlekedésért szervezetet a BÉFLEX, a Blinkee.city, a Driving Camp, az E.ON Hungária, az Elektromotive Hungaria, az Environmental Research Institute, a Gerinfo, a H1 Systems, a Hyunday, az Innoplace, a KIA Motors, a KPMG, a Mercarius Flottakezelő, a Neosoft, a Nissan, az OTP Mobil, a Pappas Auto, a Porsche Hungária, a Posta Biztosító és a Vodafone alapította, majd első körben csatlakozott az MVM Csoport, a MÁV Szolgáltató, a ShareNow és a GreenGo is.