Változnak az idők, ezért a Volkswagen úgy kezdi az új modellek bemutatását, hogy van a GTI kivitel, ugyanez a teljesítmény részben elektromos hajtással GTE-ként, illetve a hosszú távon gazdaságos GTD. A sportosság említése csak ez után következik, még az is fontosabb, hogy kiemeljék az állandó online jelenlétet – számol be az Autó-Motor.
Könnyen fel lehet majd ismerni az új modelleket, hatalmas és jelentős részben befalazott hűtőrács van a lökhárítóban, ennek a fekete mezőnek a két szélén extraként (a Mégane R.S.-ről nyúlt) X-alakú LED-es ködlámpa is elérhető lesz, itt debütál a megvilágított hűtőrács-díszléc.
A GTI nyolcadik generációjánál minden eddiginél magasabb a teljesítmény, a 2,0 literes turbómotor 245 lóerőt (370 Nm) tud, amihez hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú DSG váltót párosítanak. Utóbbi már elektronikus vezérlésű, és a korábbinál gyorsabb kapcsolásokat ígér.
A GTE változat már zöld rendszámmal szállít 245 lóerős rendszerteljesítményt (400 Nm rendszernyomaték), ennél 1,4 literes a belső égésű motor. Az akkumulátort 13 kWh kapacitásúra növelték, így már 60 km az elektromos hatótáv, elektromos módban 130 km/óra az elérhető csúcssebesség.
A GTD esetén a kettős AdBlue-befecskendezéssel működő 2,0 literes TDI 200 lóerőt és 400 Nm-t szabadít rá az első kerekekre, alapfelszerelés a hétfokozatú duplakuplungos váltó.
Alapáron 17 colos felniket kapnak az új Golf modellek, extraként 18 vagy 19 colos darabok is elérhetőek, széria a LED-es hátsó lámpa. A márkajelzés alá írják fel a hajtásmódra utaló három betűt, a GTE esetén a hátsó diffúzorbetéten nincs nyoma kipufogónak, a GTI oldalanként egy-egy csövet kap, a GTD kettő csövet a bal oldalon.
Az utastérben a jellegzetes üléskárpit színe különbözteti meg a három kivitelt.
Új elem, hogy immár a feláras elektronikusan vezérelt lengéscsillapításra is kihat az elektronikus differenciálzárat is vezérlő menetstabilizáló.