Aki a napokban a pécsi Kossuth tér felé vette az útját, az észrevehette, hogy elvitték a padokat a térről, és felszedték a térköveket. Találgatások indultak, hogy mi lehet ennek az oka.
Mint a városházától megtudtuk, egy korábbi sikeres európai uniós pályázatnak köszönhetően az e-bringa projekt első szakaszának a kivitelezése zajlik jelenleg.
A beruházás 150 millió forintból valósul meg, amely tartalmazza a hetven darab elektromos bicikli mellett 105 férőhelynyi dokkolókapacitás kiépítését, illetve az üzemeltetéshez szükséges informatikai hardver, a kerékpárok szállításához-karbantartásához szükséges szállító autó beszerzését is.
Mivel Pécs domborzati viszonyai a hagyományos kerékpározásnak nem nagyon kedveznek, ezért elektromos biciklikkel töltik fel a dokkolókat, hogy a használók a nagyobb emelkedőkön könnyedén túljussanak. Az e-közbringa rendszer dokkolóit 2007–2013 között létrehozott „Pécs-Egyetemvárosi kerékpárhálózat” nyomvonalán helyezik el.
A Kossuth téren egy ilyen dokkoló építése-telepítése zajlik, tudtuk meg a városházától. Mint válaszukban írták, az elbontott öt padot felújítják, és a városüzemeltetési társaság új helyet keres számukra a Kossuth téren.
A pécsi közgyűlés további döntéseket hoz a közeljövőben a projekt megvalósításával kapcsolatban.
A Kossuth téren és a Barbakánnál dolgoznak a kivitelezők
A 400 ágyas klinika és a Zsolnay-negyed közötti szakaszon építik ki a dokkolóállomásokat a 3,2 kilométer hosszú „Pécs-Egyetemvárosi kerékpárhálózat” mentén, ezzel is szeretnék növelni a kerékpárút kihasználtságát. Első ütemben egy alaphálózatot állítanak fel hét dokkolóállomással, a helyszínek: orvosi kar – 400 ágyas klinika, Barbakán, Széchenyi tér, Kossuth tér, Búza tér, 48-as tér és a Zsolnay-negyed. A Kossuth téren és a Barbakánnál a dokkolók építése-telepítése már zajlik. Az elektromos rásegítésű közösségi kerékpárokat regisztrációt és azonosítást követően lehet majd használati díj fejében felvenni a dokkolókból, és a város bármely gyűjtőállomásán használat után visszaadni.