Sport vs. e-sport
Sokan vannak az ellen, hogy ezt a játékot és annak a profi szintjét sportnak nevezzük, az ellenérvek ilyenkor azok, hogy egy sporthoz szükséges az, hogy a szabadban legyünk, sétáljunk, fussunk, ugráljunk vagy végezzünk valamilyen fizikai erőkifejtést a tevékenység alatt. Ezek az érvek azonban nem teljesen igazak, hiszen egyetlen lexikon sem említi azt, hogy az egyénnek vagy a csapatnak fizikai erőkifejtést kellene alkalmaznia.
A legtöbb definíció használja a fizikai cselekvés szót, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy erőkifejtést kell végezni. Ebben a sportágban a sportolók nem közvetlen módon végeznek fizikai cselekvést, hanem egy elektronikus eszköz segítségével közvetett módon befolyásolják a játékteret, azaz parancsokat adnak ki, amit a játék programozása felismer és akcióvá alakítja azt.
A digitális fogások
Az egér mozgatása vagy egyéb hardverekkel való interakció, mind parancsok, amik közvetve a játékot irányítják. Az eltérés a hagyományos sportok és az e-sportok között, hogy a nézők az e-sport esetében nem a sportoló valós fizikai megnyilvánulását látja, hanem az általa okozott, digitális térben lévő kivetülést.
Az e-sport tehát annyit tesz, hogy játékosok valós cselekvései virtuális eredményeket okoznak, amik meghatározzák a játék végső kimenetelét. Tehát az e-sportok már távolról sem nevezhetők hagyományos sportoknak, azonban bonyolultságuk és komplexitásuk miatt megérdemlik, hogy a sportokkal egylapon említsék őket.
A siker kulcsa abban rejlik, hogy melyik játékos vagy csapat rendelkezik nagyobb tudással a játékról, melyikük stratégiája jobb, vagy csak annyi, hogy kinek jobbak a reflexei.
Csatlakozz az 1 millió forint összdíjazással járó Megyék Csatája Országos E-sport Versenyhez!