A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az ANTISEPTIC, illetve ANTIVIRUS elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.
A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Mi sport, trgovina in storitve d.o.o. eljárás alá vont vállalkozás a fenti termék népszerűsítése során
- különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg, továbbá valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék felhasználási tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre való alkalmasságáról
- valószínűsíthetően valótlan fogyasztói véleményeket mind képi, mind szöveges formában akként jelenít meg, mintha azok valós fogyasztóktól származó, valós tapasztalatok lennének,
- annak gyártóját vagy forgalmazóját, illetve ezek elérhetőségét nem jelölte meg,
- a termék termékkategóriáját, valamint annak összetételét nem jelölte meg, korlátozva ezáltal a fogyasztók tájékozott ügyleti döntésének meghozatalát, valamint a fogyasztói jogaik érvényesítését,
- valószínűsíthetően valótlan információkat közölt a termék „díjmentes”, illetve „ingyenes” kiszállításáról.
Az eljárás alá vont webáruház valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény rendelkezéseit.
Megtévesztő hirdetések
Az eljárás alá vont hamis közléseik a Gazdasági Versenyhivatal szerint megjelennek a www.shopolo.hu weboldalon, továbbá az e weboldalra irányító Facebook és Instagram hirdetésekben.
[eadvert]
A hirdetések valószínűsíthetően széles fogyasztói körhöz jutnak el, különös tekintettel az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) által pandémiaként azonosított vírusos járvány következtében a vizsgált kereskedelmi kommunikációkkal népszerűsített, továbbá a hasonló termékek iránt megnövekedett fogyasztói érdeklődésre, valamint az ilyen termékeket kínáló webáruházak és más online értékesítési csatornák fokozottabb látogatására, igénybevételére.
A GVH ismételten hangsúlyozza a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában,
amelyre a GVH korábbi közleményében is felhívta a figyelmet.
Cikkünk megjelenésekor a weboldal nem érhető el.
Ingyenesen hívható a magyar ügyeleti központ
Az ügyeleti központ e-mail-elérhetősége: [email protected]. A beérkező elektronikus levelekre a lehető legrövidebb időn belül ellenőrzött, hiteles választ küldenek.
A 06-80-277-455 és a 06-80-277-456 számú, ingyenesen hívható információs vonalakra kezdeményezett hívásokat a nap 24 órájában az ügyeleti központban fogadják a Nemzeti Népegészségügyi Központ munkatársai.
A kormány koronavírussal kapcsolatos hivatalos Facebook-oldalán és a koronavirus.gov.hu kormányzati honlapon hiteles és naprakész tájékoztatás található a fertőzésről.
Borítóképünk illusztráció