A Kaspersky szerint kiemelten fontos, hogy a cégek ellenőrizzék a távmunka végzést lehetővé tevő, felénk „home office”-nak is nevezett munkában a rendszereik biztonságát, hiszen amint az egyes eszközöket a vállalat hálózati infrastruktúráján kívül használják, és azokat új hálózatokhoz és wifikhez kötik,
a kiberbiztonsági kockázatok emelkednek.
„Arra biztatjuk a vállalatokat, hogy legyenek különösen éberek ezúttal, figyeljenek oda arra, hogy dolgozóik az otthoni munkavégzés során kellően óvatosak legyenek. A cégeknek egyértelművé kell tenniük alkalmazottaiknak, hogy tisztában vannak a kockázatokkal, illetve mindent megtesznek, hogy a távmunkában dolgozók biztonságát garantálják.
Az otthoni munka arányának emelkedése mellett azt is feltárták, hogy a kiberbűnözők,
a járványt felhasználva, rosszindulatú fájlokat rejtenek koronavírussal kapcsolatos dokumentumokba.
A vállalatoknak nagyon óvatosoknak kell lenniük, hiszen a kiberbűnözők a vírus, illetve a távmunka terjedésével kapcsolatos lehetőségeket kihasználhatják” – jegyezte meg David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.
Számos egyszerű lépés ismert a távmunkával kapcsolatos kiberbiztonsági kockázatok csökkentésére
A Kaspersky a következőket javasolja:
– Biztosítsanak az alkalmazottak számára VPN-t a vállalati hálózathoz való biztonságos csatlakozás érdekében.
– Minden céges eszközt – ideértve a mobiltelefonokat és a laptopokat – megfelelő biztonsági szoftverrel kell védeni. Így oda kell figyelni a mobil készülékekre is (például biztosítani, hogy eltulajdonításuk vagy elvesztésük esetén az adatok törölhetők legyenek, a személyes és a munkához kapcsolódó adatok egyértelműen elkülönítésre kerüljenek, illetve adjanak ki a telepíthető applikációkra vonatkozó utasításokat, korlátozásokat).
– Mindig használják az operációs rendszerek és az applikációk legfrissebb verzióit.
– Egyértelműen szabályozzák le a vállalati hálózatokhoz való hozzáféréssel rendelkező személyek jogosultságait.
– Gondoskodjanak róla, hogy az alkalmazottak tisztában legyenek a kéretlen, félrevezető üzenetekre adott válaszok kockázataival.
Ingyenesen hívható a magyar ügyeleti központ
Az ügyeleti központ e-mail-elérhetősége: [email protected]. A beérkező elektronikus levelekre a lehető legrövidebb időn belül ellenőrzött, hiteles választ küldenek.
A 06-80-277-455 és a 06-80-277-456 számú, ingyenesen hívható információs vonalakra kezdeményezett hívásokat a nap 24 órájában az ügyeleti központban fogadják a Nemzeti Népegészségügyi Központ munkatársai.
A kormány koronavírussal kapcsolatos hivatalos Facebook-oldalán és a koronavirus.gov.hu kormányzati honlapon hiteles és naprakész tájékoztatás található a fertőzésről.