A felmérés azt mutatja, hogy a népszerű kommunikációs alkalmazás magyar felhasználóinak 60 százaléka a Viberen keresztül tartja a kapcsolatot a tanárokkal, diákokkal, szülőkkel a következő tanévben.
Hónapokkal ezelőtt csapott le a COVID-19 világjárvány, és szerte a világon az oktatási intézmények azt mérlegelik, milyen módon indítsák útjára a következő tanévet. Több országban a közösségi távolságtartás szabályait betartva térnek vissza a diákok az iskolába, míg máshol vegyes modellt alkalmaznak vagy távoktatásban működnek tovább – utóbbi megoldás széles körben vált népszerűvé.
Magyarországon az oktatásügyi kérdésekre válaszoló Viber Community tagok 75 százaléka szerint az osztálytermekben kell kezdeni a tanévet. Egy a tanárok számára készített Community-ben pedig a résztvevők 60 százaléka voksolt a visszatérésre.
Az eredmények alapján a kitöltők 22 százaléka használja a szoftvert elsődleges edukációs eszköz gyanánt számítógépen, telefonon vagy tableten egyaránt. Ez a szám Magyarország és Ukrajna esetében nagyobb, 27 százalék – az országok kitöltőinek átlagosan 24 százaléka használja a Viber mindkét verzióját oktatási célra. A nemzetközi felmérésben olyan Nyugat-Európai országok is részt vettek, mint az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, de az Ázsia-csendes-óceáni régióból, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából is érkeztek eredmények.
A Rakuten Viber számos, tanároknak szóló Community-t hozott létre Európa-szerte, hogy segítse a tanárokat az új világban és támogassa az oktatási folyamatokat. Ezek a Community-k egyszerűen mutatják be az oktatást segítő funkciókat, ilyen például Magyarországon a „Viber útmutató tanároknak”.
Az elkövetkező hetekben új funkciók is várhatók, mint például hamarosan elérhető a felmérésekhez kapcsolódó kvízmód, az emlékeztetők a jegyeztek közt, és a fejlesztések a médiagalériában.
Borítóképünk illusztráció