Futószalagon érkeztek az útátadások: legutóbb december 13-án örülhettünk, a „halálút” felújításának befejeztével átadták a Magyarország és Szlovénia közti forgalmat Tornyiszentmiklós és Letenye közt megkönnyítő új gyorsforgalmi utat, a 13,7 km hosszú M70-est. Erdély és a Balkán felé is „javultak a kilátások”, októberben az M44-es 62 km-es Kondoros és Tiszakürt szakaszát adták át, de említhetnénk még az M2 felújítását az M0-s gyűrű és Vác között, vagy az M3 és Salgótarján közti M25-ös autóút elkészültét.
Magyarországon jelenleg mintegy 1937 kilométernyi autópályán utazhatunk, a hálózat pedig 2020-ra a tervek szerint akár további 2000 kilométer fölé is bővülhet. A www.autopalyamatrica.hu portál összefoglalást készített a témában.
Várható fejlesztések 2020-tól
A kormány 2018-as ígérete szerint 2500 milliárd forintot költ majd a hazai úthálózat korszerűsítésére, 1390 milliárd forintot nemzeti forrásból, a többit különböző Európai uniós támogatásokból. Más időtávlatban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) tájékoztatásai szerint a kormány az útprogram keretében 2024-ig – túlnyomórészt hazai forrásból – 3200 milliárd forintból bővítené az úthálózatot, amely mintegy 1000 kilométernyi új út megépítését teszi lehetővé.
A cél az, hogy minden megyei jogú várost bekapcsoljanak a négysávos úthálózatba, az ország bármely pontjáról el lehessen jutni legfeljebb fél órán belül egy gyorsforgalmi útra, továbbá, hogy az autópályák, autóutak elérjenek az országhatárokig.
Előkészítő munkák zajlanak jelenleg a következő útjainkkal kapcsolatban: a Pécs-Szigetvár-Barcs közötti M60-as gyorsforgalmi út, M8 és M9-es (meglévő autópályák összekötése), Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd közötti gyorsforgalmi út. Az M76-os út jelenleg kivitelezés alatt áll.